söndag 2 januari 2011

Nu drar det igång igen!

Skickade Barnen med tåg från Söderhamn idag efter att ha firat nyår hos mor och far med brorsans  familj. Hann träffa syrran några timmar också i början av veckan. Idag har alla åkt hem utom jag som stannar kvar för att fortsätta på huset. Åkte dit en sväng efter att ha satt barnen på tåget. På altantaket låg en meter snö. Kan bli riskabelt om det blir töväder så jag försökte skotta av det mesta idag. Det var ett bra motionspass efter att ha varit försoffad och ätit alldeles för mycket god mat i veckan. Jag tänker ta in golvvirket via altandörren och efter att ha skottat ner all snö framför ingången skulle det kunna uppstå problem. Åkte därför och pratade med min "snöplogare" som lovade att ta bort det mesta.
Innan den sista decimetern kom.
  Under tiden som jag inte varit här har det ändå hänt saker sedan sist. Kära kusin kom ju en dag och tillsammans med far och en till så reglade de upp golvet i kök och vardagsrum och sedan lade mor o far in trossbotten och isolering.Tur att de finns!












I morgon blir det att beställa golv samt förbereda för golvläggning. Har bestämt mig för att riva golvet som är kvar i köket förutom under bänkarna och lägga in likadant golv igen. Annars skulle jag behöva lägga ännu ett lager ovanpå och diskbänken känns redan i lägsta laget.

Det är väldigt tyst och lugnt hemma hos mor och far nu så vi laddar inför morgondagen.
Gott nytt år till alla som läser min blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar