tisdag 4 januari 2011

Köksgolv nästan klart - dumma brädgård!

Jag höll på att somna i soffan halv tio i går kväll, mycket ovanligt! Gick och lade mig och naturligtvis hade jag sovit klart vid halv fem i morse, ännu mer ovanligt!

Leveransen av virket kom vid halv tio på förmiddagen i dag, så det var bara att lasta av och sedan ta itu med köksgolvet. Igår när jag beställde så frågade säljaren om jag ville ha kvistfritt grangolv. I så fall var det beställningsvara och skulle ta ett tag att få hem. Jag hade sett virket de hade hemma och tyckte inte att det var dåligt, lite kvistar men det gjorde ingenting. Säljaren sa även att det är ju inga hål efter kvistarna i virket som de hade hemma, jo jag tackar jag.  Kapningen av golvet tog mycket längre tid eftersom jag fick kolla av brädorna och försöka hålla mig ifrån kvisthålen. Det innebar att en del av golvet inte gick att använda så nu saknas det fem brädor innan vi kan lägga klart det. Där sprack planeringen för idag att köksgolvet skulle bli färdigt. Men det blir fint i alla fall trots att golvet vi lagt in är i något sämre kvalitet än jag trodde det skulle vara. Skiftningarna som finns i golvet nu tror jag försvinner efter några omgångar med såpskurning. Och golvet kommer garanterat att bli varmare, nästan en hel säck spån gick åt för att fylla upp till golvet. Det som är lagat ligger det stenull på.
Pappa lägger sista brädan som dög.
Börjar kännas i kroppen att jag återigen använder muskler som vilat ett tag. En varm dusch kommer att sitta fint. I morgon kommer vi att påbörja golvet i vardagsrummet, men där finns inga förhoppningar att vi hinner det på en dag.  Har vi tur så tar det två dagar.

Tills i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar