onsdag 20 oktober 2010

Åter till verkligheten

I dag var sista dagen för den här gången. Har återvänt hem till Nordmaling. Nu känns det lite konstigt för jag åker både hem till Nordmaling och hem till Segersta. Mor och far kom på morgonen. Det var nog tur det annars hade jag nog legat i sängen tills det var dags att åka norrut. Både kroppen och hjärnan är lite mör. Har legat och planerat och funderat på kvällarna så jag har somnat runt tretiden alla nätter.  Har sår i huvudet efter att ha slagit mig i spikar när jag krupit runt och mina muskler är inte vana sådant här fysiskt arbete. Ändå har jag någon slags Karl-Bertil Jonsson-känsla efter att ha uträttat något gott. Visserligen är jag lite mer egoistisk i min känsla eftersom det är mig själv jag hjälper.

Idag hjälpte mamma mig med kökstaket. Det blev så stor skillnad med vitt tak. Efter två varv med matt linoljefärg lyser det litegrand i kanterna på panelen men jag tycker det ser snyggt och naturligt ut och känslan blir att det taket alltid har varit målat så.

Pappa skickade jag ner till torpargrunden för att gräva bort lite fyllning så vi lättare kommer åt nästa gång. Han isolerade även runt vattenmätaren därnere utifall det blir kallt kommande vecka. Det är guld värt med hjälpande föräldrar.

Grannen kom och hälsade. De bor i Uppsala men hon har rötterna några hus bort. Trevligt att få ett ansikte på grannen.

Nu blir det en paus här i en dryg vecka. Måste ju sköta jobbet också! Åker ner i slutet av nästa vecka så jag återkommer då.

Ha det så bra till dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar